Vart tog våren vägen?

Dagarna går och det verkade som att våren var på
väg men nu verkar vädret gå tillbaka ett steg för att
bli grått och mulet.. idag har det till och med regnat lixom!
så nu undrar jag: när får man slänga av sig alla tråkiga
kläder och börja köra på med slappa och tunna vårkläder??

Nu har jag i alla fall precis kommit hem från praktiken
på Dalens sjukhus.. och dagarna går i rasande fart
men det är inte ofta man har tråkiigt..
Det finns så mycket att lära sig och de känns som
om tiden inte räcker till..  Det är EKG och Bladderscan...
Dagliga puls, blodtryck och temp kontroller.. och
mycket mycket mera.. sen är det ord som Neglect
och CVL som ska sätta sig på hjärnan, vätskelistor,
och tjockflyt, allt i ett men jag har tur, jag har en super
bra Handledare och enligt henne är jag väldigt lättlärd
och vågar ta för mig..

Avdelningen där jag håller till är en stroke rehabilitering,
vilket betyder att dom flästa som ligger där har drabbats
av en eller flera stroke, vilket yttligare betyder att dom flästa
är rätt så virriga.. men dom är såå mysiga..
och så tacksamma för all hjälp dom får, då dom har
problem att sköta om sig själva..

men nu får de vara nog för imorgon ska jag upp kl 5
på morgonen och infinna mig på avdelningen kl 7 och
inte en sekund senare då jag imorgon måste ha mina
kära färdiga rätt så snabbt då jag ska få följa med
sjukgymnasten och arbetsterapeuten(eller hur de stavas)
på ett hembesök.. :D:D ja ja men jag slänger väl in ett inlägg
imorgon..

puss mina kära !




Kommentarer
Postat av: Maria

Aaaa verkligen, vad hände med våren?! :/

Fan va kul att det går bra! :D Hör av dig när du slutar :)



<3

2009-04-09 @ 07:59:06
URL: http://mariavm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0