KTC

*Har precis kommit hem från Huddinge sjukhus
där jag va med Klassen på Klinisks Tränings Centrum
och tränade på Kateterisering, att ta blodprov och att ge sprutor intravenöst..
vi fick även en undervisning om stick säkerhet och
stick skydd vilket är välldigt viktigt  för oss när vi handskas
med andras blod och kan riskeras att smittas med någon
blodsjukdom om vi sticker oss... Vi hade skiit kul, å mycket
eftersom 3:orna (min gamla klass) oxå var där med oss..
tråkiigt bara att det är fjantiga dockarmar som vi sticker i...
hade juh vart hel fränt att sticka på riktigt.. Fick i alla fall lite sovenier
med mig hem som jag kan visa upp sen..  eftersom jag snart ska
iväg på kvällskurs i matte... hörs senare =)

Här har ni lite bilder från dagen..!!




Kommentarer
Postat av: tuvi tuvi den busiga

äh fy sofia du ser sadistisk ut med nålen i handen haha

jag hatar nålar skulle fan svimma! :P

<3

2009-03-11 @ 16:27:58
URL: http://teluvio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0