Religioner!!?

Jag har väldigt svårt för religioner just nu..
är så arg att jag skulle kunna spricka...
Jag har alltid vart tolerant mot alla religioner och tyckt
att alla får tro på vad dom vill.. man får tro på gud om man
vill eller man får tro på en sten om man vill men
vem säger att det finns en gud i alla religioner..
visst jag kan juh fatta att folk behöver någon som "säger"
åt människan va den ska göra och inte för att människan är
igentligen såå mentalt handikappad att den inte klarar nått
utan att någon har sagt till den va den får och får inte göra...

Men asså kom igen, de här börjar juh bli äkligt...
Krig är baserat på att folk vill ta makten men tror ni inte de
spelar en liten roll om religion och kultur och att de andra
tänker och ser annurlunda ut??
Kristendomen har alltid vart den jag har kännt att
"jag är närmast" men jag har aldrig sett mig som kristen jag
har alltid haft min egna lilla religion men asså vad är en religion
igentligen vad är den bra till?? hur hjälper den människan och
dess utveckling?? allt de här är igentligen bara skitsnack,
religion är nått som komms på för att kunna kontrollera mänskligheten
ett sätt att skrämma dom att sköta sig civilicerat och ett sätt att
ge dom hopp och lura de att det finns nått större än dom som alltid
ser och som bestämmer vem som e bra eller dålig..

Lägg av......... blir så arg att jag vill skrika på någon.. akta dig älskling!

Ja mena kristendomen och alla andra religioner har
alltid snackat skit om islam, att de e en mansdominerad religion
och att kvinnorna behandlas som ingenting å visst så kan
 väl jag också tänka ibland men hinduerna dåå? dom dödar ju
sina små döttrar och kvinnorna spelar inte så stor roll de
ska finnas hemma och ta handom hem och barn och behaga
mannen när kan väl känner för de.. men asså vem säger att
kristendomen e så jävla bra? om vi tänker efter så är de emot
abort å jag menar "fine" jag tycker det ska vara lite högra krav på
att få göra abort för i dagens nu läge såå verkar ungdomar se
abortering som nån jävla preventinmedel.. är man för ung och
'har man problem, kan man inte ha ett barn och på nått jävla höger
blivit gravid såå tycker jag att självklart att man ska få göra abort..

som den 9åriga flickan i brasilien som vart våldtagen av sin
styvfar(23år) och gravid med "TVILLINGAR" och vatikanen menar på
att de e 2 oskyldiga liv de har rätt att leva....... men vadåå har inte den 9
åriga flickan de också?? är inte hon oskyldig?? har inte hon rätt att leva??
För en 9 åring klarar inte en Tvilling graviditet.... Kroppsmässigt såå
skulle hon inte klara av de... och om man jämnför ett liv med minnen,
upplevelser och erfarenheter och 2 liv som inte änns lärt sig andas och
inte med den minsta möjlighet att överleva om "mamman" dör på grund
av graviditeten...?? och hur kan vatikanen förlåta en snubbe som VÅLDTAGIT en
9 åring... eller tydligen så började det här när flickan va 6 år och inte nog med det
så utnyttjade han flickans storasyster som var handikappat... VILKET ÄKEL!!!

ååååååHHHH ja vet inte... I´m losing it...
Blir bara så arg att jag inte vet vad jag ska ta mig till..
Vad kan man göra?? I mitt hemland URUGUAY har dom förbjudit abort nu!
Har vi kvinnor inte rätt att välja själva??
Världen går under.........

Kommentarer
Postat av: tuvi tuvi den busiga

tummen upp för det här inlägget sofia!



och mittenfingret till världsamhället!

2009-03-14 @ 16:03:21
URL: http://teluvio.blogg.se/
Postat av: Maria

Aaaaa hålller med dig och Telluz !!!!!!!!



<3

2009-03-14 @ 16:06:17
URL: http://mariavm.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Jag håller med dig om några punkter, alla religioner är Patriarkal speciellt den Kristna som förneka allt om Maria Magdalena och Jesus liv med henne och kritiserar dem andra.







Rätt eller fel finns inte, det som är rätt för dig , kanske är fel för mig och så vidare. Så klart att kvinnorna måste ha rätt att bestämma om dem vill ha ett barn eller inte.



Men samtidight många kvinnor behåller sina barn utan att respektera manen önskemål att bli Pappa eller inte.



Vad är rätt eller fel ??. Jag tror att rätt är allt som inte skadar andra människor liv eller tro.

2009-04-26 @ 22:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0