Valp Lycka!!

Idag känner jag mig utvilad.. efter en vaken natt
hemma hos mormor..

I fredag frågade mamma om jag skulle
med hem till mormor som bor i gnesta i en stuga ute i skogen!
Och det vart tydligen för att sova över där för nått skulle hända..
Mormors hund skulle få valpar..... :D:D helt underbart...
Redan vid 4 på lördag eftermiddag började hon ha värkar
och med att bygga "bo"... när jag och mamma kom dit på kvällen
hade det fortfarande inte hänt nått.. under hela kvällen si sådär
satt jag vakande med mormor vid hundens korg i väntat på att
nått skulle hända..

Vid 24:50 började det, man började se en bubbla men ännu ingen
valp.. 1 timme och 40 min senare var första valpen född..
hon va så stor att stackars Romina (mamma hund) hade svårt
att få ut henne... huvudet kom ut först men fastnade med kroppen
kvar inne i mamman vilket gjorde att han riskerade att kvävas..
2 min efter att han fastna var hans tunga vit och jag trodde han
skulle dö.... mormor fick dra ut den hala, ömma lilla valpen.. men
såå var den första född.. mamma kom på de klyftiga namnet primavera..
inte för att det snart är vår utan för att primera är första på spanska ju..
och hon tyckte det va fyndigt men de fick de bli..
en halvtimme efter kom flicka nummer 2 som faktist var minst och vägde
minst lilla Chii Chii...och då var kl redan 03:10.. men jag kunde inte sova
inte nu när detta var igång.. 03:55 kom vad vi trodde var sista valpen
En hane.. en rund liten Gosboll.. jag satt väl uppe en timme till och
väntade och pratade med mormor och hon trodde inte de skulle
komma någon mer valp så hon sa att jag kunde sova nu.. men
icke sa nicke för när jag vaknade dagen efter såg jag att mormor
hade skrivit upp ännu en valp i blocket där vi skrev upp vikt och tid..
en till hona fick vi kl 06:10.. stackars mormor som var vaken och passa
vid sin hunds sida hela natten och vilken tur de för annas hade den
första tjokisen aldrig fötts och både mamma och resten av bebisarna
kunde ha dött...

      <3     
Romina + valpar                   Lilla Zelda som var sist


Mormor hade även en annan kull.. på en månad..
å där hitta jag min lilla prins.. Nanni mamman till denna
kull var igentligen för ung för att få valpar men vad ska man göra
med alla de här tonåringar som går och blir gravida.. ;)
5 valpar har hon..



Nanni Vakar över kullen    Pappa Monkiie           Matdax för nanni´s kull


Carlotta + min hand <3        Min Casanova                 Katy & Nanni


Min moster var även där med min lilla kusin Simon... lilla Gosbollen!!







Kommentarer
Postat av: elo la reyna

ska ni skaffa valp?

2009-03-16 @ 12:51:36
URL: http://eloisa.blogg.se/
Postat av: Vickie

GEEEE MIIIG !!! så jävla söta :)

2009-03-16 @ 13:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0