Baby boom!!!!!!

Babyboom (en: baby boom, "spädbarnshögkonjunktur"),
är en period av kraftigt förhöjda födelsetal,
ibland definierad av att födelsetalen överstiger
2 per 100 kvinnor i ett land eller annat område.
Personer födda under en sådan period kallas en
babyboomgeneration
.
Källa: Wikipedia




I år verkar de bli ett nytt babyboom år.
ialla fall här i Tyresö där de är en hel del nyblivna mammor
som går med magarna i vädret eller med en nykläckt liten
fågelunge i barnvagnen.. 
Jag känner omkring 10 kvinnor/flickor
som blivit eller blir mammor i år..
Och dom flästa av dom får ju faktist nu i sommar såå
de blir en hel del kompisar till lilla Kimberly..
Och en hel del kalas så småning om att gå på antar jag ! :D

Sen vill jag bara lägga in att sverige blir ju bara mer
och mer mångkulturell ju mer åren går.. Love it.. <3





Lånade en bild av Unicef..
Min text har inget med Unicef att göra!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0